25 January 2016

Meeting with the Minister of Foreign Affairs of Denmark, Kristian Jensen

Since this meeting will be conducted in Danish, the following description is in Danish as well. Read more about the event and register here (in Danish).

Om mødet:

I lighed med tidligere år benytter Det Udenrigspolitiske Selskab årsskiftet til at invitere Danmarks udenrigsminister til at gøre status over den internationale udvikling og Danmarks udenrigspolitik i en slags udenrigspolitisk ”state of the union” tale. Hvor står Danmark på det udenrigspolitiske område? Hvordan skal Danmark reagere på de store globale migrationsudfordringer, den verserende flygtningekrise og på nej’et til Europol? Hvilke udviklingstendenser vil præge sikkerhedspolitikken, og hvilken rolle kan og vil Danmark spille globalt? Oplægget holdes få måneder inden ambassadør Peter Taksøe præsenterer udredningen om dansk udenrigspolitik og er indledningen på Selskabets 70 års jubilæumsår. Efter oplægget bliver der spørgsmål og debat. Afslutningsvis vil udenrigsminister Kristian Jensen overrække priser til de bedste artikler om Danmarks strategiske interesser I Arktis.

Velkomst ved Lykke Friis, Prorektor ved Københavns Universitet og formand for Det Udenrigspolitiske Selskab Indledning og moderation: Michael Jarlner, Udenrigsredaktør, Politiken Mødet arrangeres i samarbejde med Københavns Universitet og Politiken og finder sted i Festsalen på Københavns Universitet, Frue Plads.